Een professionele online uitstraling.
Waar moet je aan denken?

Een professionele online uitstraling bestaat tegenwoordig uit veel meer dan alleen het hebben van een website. Er zijn talloze platformen waarop de uitstraling van jouw bedrijf “op de proef wordt gesteld” door potentiële klanten.

Een aantal voorbeelden hiervan zijn Google Mijn Bedrijf, Apple Maps, TomTom en alle Social Media kanalen. Kort gezegd, er zijn dus veel potentiële klanten die door middel van een groot aantal verschillende kanalen met jouw bedrijf in aanraking kunnen komen.

Wat doen potentiële klanten dan allemaal op het internet?

Als mensen een nieuwe dienst of een nieuw product zoeken, dan zoeken ze naar achterliggende informatie over het bedrijf. Deze praktische informatie over jouw bedrijf moet dus goed vindbaar zijn en de juiste professionele indruk achterlaten.

Openingstijden, website URL en adres zijn een must en geven een vertrouwd gevoel. Met Google Mijn Bedrijf, bijvoorbeeld. Als mensen een bepaalde service zoeken op Google Maps, denk aan een zoekopdracht zoals “Kapper Rijswijk”, dan is het Google Mijn Bedrijf profiel het eerste dat naar voren komt.

“Vaak genoeg zien wij nog bedrijfsprofielen voorbijkomen waarvan wij denken “even 2 uurtjes aandacht geven” en het kan een behoorlijk rendement opleveren voor de organisatie..”

~ Fabian ~

Mijn bedrijfsinformatie is ingevuld! Ben ik nu klaar?

Alleen het invullen van je informatie is nog niet genoeg om potentiële klanten over de streep te halen. Zorg daarom dat jouw profiel op ieder platform er netjes en professioneel uit ziet. Veel platformen hebben meerdere opties als het gaat om het personaliseren van jouw bedrijvenpagina/profielpagina.

Om weer het voorbeeld te nemen van Google Mijn Bedrijf, door beeldmateriaal, labels en recensies toe te voegen oogt jouw bedrijf professioneler en zorgt voor een vertrouwd gevoel bij de bezoeker.

Dit is ook voor Google weer interessant. Het is daarom ook dat, hoe meer opties je benut in Google Mijn Bedrijf, hoe hoger je ook komt te staan in de zoekresultaten.

“Hoe actiever jij online bezig bent (denk aan Google Maps, Openingstijden.nl etc.), hoe hoger je ook scoort in de zoekresultaten.”

Blijf actief en houd je bedrijfsprofiel up-to-date

Het vinden van verouderde informatie is nooit leuk. Het is belangrijk dat je jouw bedrijvenpagina up-to-date houdt. Een platform als bijvoorbeeld Google herkent ook als gegevens niet meer up-to-date zijn of als je langere tijd niet meer actief bent. Een regel die hiervoor dan ook op gaat is, hoe actiever jij online aan het ondernemen bent, hoe gunstiger dit ook is voor jouw positie in de zoekresultaten.

Een professionele online uitstraling? Dat is echt een hoop werk!

Hier kunnen wij mee helpen. Samen zorgen we voor een professionele uitstraling op de voor jou belangrijke platformen.

Kopje koffie?

Een vraag over dit artikel?

Mail Dennis!

Of bel ons kantoor

070 20 54 321

Wizzonline - Dennis van Swieten - Online Marketeer (SEO specialist)